Bądź na czasie z praktycznym organizerem!

Kto chce być na czasie, musi mieć organizer. Przez lata panowało takie przekonanie i … całkiem słusznie. Sam używam organizera – nie dlatego, że je produkuję, ale z tego prostego powodu, że dzięki niemu mam wszystko pod kontrolą. Moja opinia nie jest odosobniona. Wielu moich znajomych i klientów potwierdza, że bez dobrego organizera życie (zwłaszcza zawodowe) jest bardziej chaotyczne. Niektórzy nawet przyznają, że zdarza im się zapomnieć kluczy, lunchu, czy nawet telefonu, ale organizer zawsze mają pod ręką. Tym razem chcę napisać kilka słów o tym, czemu dobry personalizowany organizer jest na wagę złota i czemu jak zaczniesz go używać, to prawdopodobnie już z niego nie zrezygnujesz. Zapraszam do lektury!

 

 


 

 

Produkt ponadczasowy dla każdego

Moja pracownia istnieje na rynku od 1993 roku i niemal od samego początku produkujemy organizery. Ten produkt jest więc nam szczególnie bliski. Zbierając doświadczenie z tych wszystkich lat, widzę, jak bardzo organizatory zmieniły się i prawdziwie przystosowały do naszych potrzeb.

Jako fachowiec, a jednocześnie użytkownik wiedziałem, jakie organizery mogą spodobać się moim klientom. Oczywiście z dużym marginesem na to, że każdy ma indywidualny gust i potrzeby. Stopniowo staraliśmy się poszerzać usługi, by nasze organizery dojrzewały wraz ze zmieniającymi się czasami. Oczywiście wiele osób korzysta teraz ze smartfonów i tabletów, w których jest kalendarz, notatnik i wiele innych przydatnych funkcji. To jednak nie oznacza, że osoby te zupełnie rezygnują ze standardowych organizerów. Przeciwnie, często korzystają z nich na równi z tymi elektronicznymi.

Tradycyjne organizery mają duże zastosowanie w biznesie (podczas konferencji, spotkań i zjazdów. Takie okazje sprzyjają wręczaniu uczestnikom firmowych prezentów (opatrzonych nazwą firmy i tematem spotkania). Te praktyczne suweniry będą przypominały swoim użytkownikom o Twojej firmie. Wersje tradycyjne są też o wiele bezpieczniejsze w podróży, idealne do użytku prywatnego w domach oraz dla osób, które z różnych powodów nie korzystają często z komputera, czy urządzeń mobilnych. Tu chcę obalić pewien mit, otóż organizery nie są domeną ludzi w podeszłym wieku, czy zamkniętych na nowości tradycjonalistów!. Wielu moich klientów to młodzi ludzie – osoby o różnej profesji (np. menedżerzy, nauczyciele, handlowcy), miłośnicy eleganckich akcesoriów. Personalizowane organizery często są również wybierane na prezent – biznesowy i dla bliskich.

Co jeszcze przemawia na rzecz organizerów? To nie są produkty „na chwilę”. Organizery są akcesoriami na lata. Dzięki mechanizmowi ringowemu wymienia się w nich część kalendarzową, a pozostawia się wszystkie ważne notatki (bez zbędnego przepisywania informacji, wydzierania kartek i marnowania dobrej oprawy). To ogromny plus w porównaniu z kalendarzami książkowymi, które należy wymieniać każdego roku. Używając naszych organizerów nie musisz też czekać na początek nowego roku, by dobrać nowy wkład z aktualnym kalendarzem. Od września nasze organizery można zaopatrzyć również w kalendarze na nadchodzący rok.

Szeroka gama formatów w służbie maksymalnej użyteczności

W miarę upływu czasu, nasze organizery zmieniały się, dojrzewały. Obecnie posiadamy 5 flagowych formatów sprawdzających się w życiu zawodowym i prywatnym.

A4 i A5 to formaty zdecydowanie rekomendowane dla biznesu. Sprawdzą się w każdym biurze (także tym domowym) i gabinecie. Modele w tym formacie często zamawiane są dla pionu kierowniczego, dyrektorów, prezesów, czy osób wykonujących tzw. wolny zawód. Wielu klientów celowo wybiera wkłady z kalendarzem częściowym, np. dzienny, gdzie 1 dzień znajduje się na 1 stronie (wystarczy w ciągu roku wpiąć jego odpowiednią część). Duża powierzchnia do notatek i przejrzysty układ kalendarza pozwala użytkownikowi szczegółowo zaplanować każdy dzień. Format A5 cieszy się największym powodzeniem wśród moich klientów. Biorąc pod uwagę obecne i przyszłe tendencje, również format A4 ma w sobie ogromny potencjał. W tym formacie stosujemy okucia ringowe, do których pasują standardowe wkłady w kratkę, koszulki foliowe. Zapewniamy do niego również wkłady na wizytówki.

Modele standardowe o wymiarach wkładu 17×9,5 cm (niegdyś najbardziej popularne), obecnie często wybierane są przez osoby, które nie muszą lub nie lubią robić tak wielu notatek, ale jednocześnie potrzebują porządnego narzędzia z kalendarzem, ważnymi informacjami, miejscem na wizytówki, czy notatnikiem. Co ciekawe, o ten format często pytają zarówno mężczyźni, jak i kobiety. To tłumaczy jego nazwę i dowodzi, że dobra personalizacja (o której za chwilę) może zdziałać prawdziwe cuda!

Formaty mini i mikro to prawdziwe perełki, często wybierane przez panie. Modele te bez trudu mieszczą się do torebki, teczki, większej kosmetyczki, a nawet kieszeni. Niektóre panie używają ich także jako nietypowego portfela, w którym trzymają pieniądze, karty i wizytówki.

Co uważam za olbrzymią zaletę? To, że do naszych organizerów można dobrać zapasowe wkłady. Wszystkie wkłady są produkcji polskiej i wyróżniają się świetną jakością (w przeciwieństwie do półproduktów azjatyckich, które często mają słaby druk, cienkie kartki i z reguły w postaci zapasowej są niedostępne). Zadbałem o to, by u mnie nie trzeba było wymieniać całego organizera (no chyba, że klient chce po prostu mieć inny format, czy personalizację). Zamiast tego moi klienci mają gwarancję, że dobiorą wkłady do modeli, które już u mnie kupili.

Bogactwo personalizacji i eleganckie komplety

Nacisk na personalizację dał mi pole do oferowania klientom produktów całkowicie odpowiadających ich wymaganiom i potrzebom (wizualnie i użytkowo). W pierwszej kolejności są to oczywiście formaty, a także możliwość wykonania organizera w nietypowym rozmiarze – na specjalne zamówienie. Klienci mogą wybrać również rodzaj zamknięcia (paskiem na magnes, zamek z regulacją lub na suwak).

Na uwagę zasługuje oczywiście przebogaty zbiór materiałów. Na prestiżowy prezent (prywatnie i biznesowo) często wybierane są skóry naturalne. Wersje bardziej ekonomiczne i kreatywne bazują na wysokiej jakości eko skórach (dostępnych w ponad stu rodzajach materiałów). W przyszłości chcemy proponować klientom autorskie kolekcje sezonowe i w limitowanych seriach.

Każdy klient może też zdecydować o liczbie, rodzaju i układzie kieszonek. Poza kalendarzem i wkładami na spirali, możemy wykonać dodatkowo m.in. specjalne przegródki na karty kredytowe, wkładkę lub klip na bloczek oraz szlufkę na długopis.

Personalizujemy też same wkłady – np. w postaci specjalnego graweru na stronach, dodatkowych kartek z wybranymi przez klienta informacjami, czy dobierając kolorowe indeksy (szczególnie atrakcyjnie prezentują się zestawienia w dwóch kolorach). Takie projekty możemy wykonać już przy niewielkich zamówieniach (od kilkudziesięciu sztuk). To świetny pomysł dla pracowników większych firm i przedsiębiorstw.

U nas klient może personalizować nie tylko organizer, ale także całe komplety. Zestawy mogą być dowolne, np. duży + mały organizer (przykładowo do pracy i prywatnie/w podróży), organizer + kołonotatnik (do rozwijania zagadnień umieszczonych w organizerze), czy organizer + etui na pendrive (by wszystkie dokumenty były zawsze pod ręką). Możemy wykonać również dedykowane skorowidze i kołonotatniki, a także wyposażyć organizer w kalkulator, wkładki na wizytówki, karteczki post-it.

Do tego oczywiście dochodzą nasze zdobienia (narożniki lub zaokrąglone rogi, aplikacje, przeszycia oraz podszewki) i nowoczesne techniki znakowania (hot stamping, czy grawerunek laserowy).

Samodzielnie stwórz swój własny organizer

Jeżeli potrzebujesz czasu na to, by zastanowić się, jaki ma być Twój organizer, możesz skorzystać z naszego kreatora online. W strigma.pl bezpłatnie zaprojektujesz swój wymarzony organizer. Jego zaletą jest to, że możesz z niego korzystać w dowolnej chwili. Strigma.pl podpowie Ci jakich narzędzi możesz użyć, a także dokładnie wyceni projekt oraz jego poszczególne elementy. Znajdziesz tu również wiele naszych projektów, które na pewno Cię zainspirują. O kreatorze pisałem już w tym poście. Zachęcam Cię również do zajrzenia na samą stronę, gdzie już teraz możesz stworzyć projekt organizera i wielu innych produktów.

 

 

 

 

Jak wybrać dobry organizer

Na koniec kilka wskazówek, które pomogą Ci wybrać organizer, który będzie Ci dobrze i długo służył w każdej sytuacji. Zwróć uwagę na:

1.Pochodzenie – organizery z importu często nie nadają się do personalizacji (zamiast ulegać tłoczeniu materiał się topi, brandowanie jest więc praktycznie niemożliwe). Często nie da się też dokupić do nich wkładów uzupełniających. To oznacza, że cały organizer staje się bezużyteczny – klient więc traci produkt, pieniądze i czas na wybieranie nowych organizerów.

2.Przeznaczenie – aby zapewnić maksymalną funkcjonalność tego akcesorium, nie warto kupować gotowych, taśmowo tworzonych modeli. Lepiej zastanowić się, jakie funkcje ma spełniać, i co powinno posiadać to narzędzie, które ma się stać Twoim osobistym niezbędnikiem. Te informacje są punktem wyjścia do wyboru formatu.

3.Format – ma ogromne znaczenie. Dla celów biznesowych lepsze będą formaty duże A4 i A5. Na użytek prywatny i do krótszych notatek lepsze będą formaty standardowe. Formaty mini i mikro to rozwiązanie w podróży, do torebki i kieszeni – dla osób lubiących pisać lub bardzo zabieganych sprawdzi się jedynie jako dodatkowy organizer.

4.Wkłady – wybierając organizer zwróć uwagę jakie ma wkłady i czy łatwo je będzie można wymienić. Koniecznie sprawdź też rozstaw otworów w mechanizmie ringowym. My w formatach A4 i A5 stosujemy te najbardziej uniwersalne, do których pasują tanie wkłady do segregatora w kratkę i koszulki foliowe. To pozwoli Ci uniknąć konieczności (kosztownej) wymiany całego organizera, gdy skończy Ci się miejsce na notatki.

5.Kalendarz – zdecyduj jakiego potrzebujesz kalendarza (całościowy, częściowy, tydzień na dwóch stronach, czy dzień na stronie). To ważna i jedna z najbardziej funkcjonalnych części organizera.

6.Dodatkowe wyposażenie – możesz wybrać liczbę, rodzaj i układ kieszonek oraz wkładek. Zastanów się co może Ci się przydać i zwiększyć użyteczność Twojego organizera.

7.Personalizacja – organizer jest Twoim prywatnym narzędziem. Możesz go dowolnie spersonalizować, imieniem, inicjałami, logotypem lub nazwą firmy. Zorientuj się co dana firma oferuje w ramach personalizacji (np. jakie ma materiały, zdobienia i dodatki).

Jeżeli po tym artykule dalej jesteś sceptykiem, jeśli chodzi o organizery, zapraszam Cię do obejrzenia naszych niektórych pomysłów na te akcesoria. Z chęcią też powiem więcej o możliwościach tych produktów. Zapraszam do komentowania wpisu.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>